Powered By Blogger
Η ΔΑΚΕ/ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ, Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009


Οδηγίες για τη βαθμολόγηση των μαθητών
Οδηγίες προς τους δασκάλους , με αφορμή μικροπροβλήματα που έχουν προκύψει μεταξύ σχολείων, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με την αξιολόγηση μαθητή, ύστερα κι από την επίδοση του Ελέγχου Προόδου α΄ τριμήνου και πριν την επίδοση β΄ τριμήνου, δίνουν σχολικoί σύμβουλοι .
Σύμφωνα με τις οδηγίες:
1) να τηρείται προσεκτικά ο φάκελος του Μαθητή που να περιέχει τις εργασίες του στην τάξη 2) οι εργασίες που θα δίνονται στο μαθητή – τα τεστς- να είναι σταθμισμένα και οι μαθητές να γνωρίζουν για ποιο σκοπό αξιολογούνται και με ποια τεχνική – τα κριτήρια αξιολόγησης της εργασίας τους -
3) ανάλογα με την εργασία η αξιολόγηση μπορεί να είναι βασισμένη σε αριθμητική κλίμακα, σε χαρακτηρισμούς και/ή με περιγραφικό τρόπο
4) πάντοτε η επίδοση στα ζητούμενα της δοκιμασίας είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την αξιολόγηση του μαθητή γιατί μας επιβεβαιώνει ή όχι το στόχο του γνωστικού αντικειμένου αλλά και η προσπάθεια, η δημιουργικότητα, το πνεύμα συνεργασίας και η εν γένει συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο συνεκτιμώνται για την τελική αξιολόγησή του
5) η ενημέρωση και η συνεργασία με τους γονείς είναι απαραίτητη για να επιτύχει ο στόχος της αξιολόγησης που δεν είναι άλλος από τη διάγνωση, τη διαμόρφωση προγραμμάτων παρέμβασης για βελτίωση και ανατροφοδότηση τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Το ζητούμενο είναι η κατάκτηση του τελικού στόχου από το μαθητή όπως ορίζεται από το Α.Π και το Π. Ι. .
6) Η απενοχοποίηση του λάθους και η βαθμοθηρία είναι τομείς που πρέπει να συζητώνται από τους δασκάλους με τους γονείς και τους μαθητές, με την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι εργάζονται με γνώση, δικαιοσύνη αλλά και αυστηρότητα, αυτοπεποίθηση και ιδιαίτερη προσοχή, με επιστημονικό τρόπο κι όχι με προχειρότητα .

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009


Εξηγήσεις θα δώσουν οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ
Τους Συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ έχουν καλέσει οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ , προκειμένου να εξηγήσουν την άρνησή τους να λάβουν μέρος στον διάλογο του υπ. Παιδείας για την αναμόρφωση του Λυκείου και το εξεταστικό.Η πρόσκληση της ΟΛΜΕ προς τους δημοσιογράφους έγινε για την Τετάρτη, 4/3/09 στις 12 το μεσημέρι στα γραφεία της Ομοσπονδίας .
Επιμένουν στην άρνηση αποκομμένοι από τη βάση οι (κομματικοί) συνδικαλιστές


Διέρρηξαν το σπίτι του Αλέκου Αλαβάνου!
Ίσως έψαχναν δοκίμια με τη συνταγή της επιτυχίας του μαρξισμού-σταλινισμού στα κράτη που εφαρμόστηκε, για να την αντιγράψουν και στην Ε.Ε. ή στις ΗΠΑ.
Διάρρηξη σημειώθηκε τα ξημερώματα στο σπίτι του πρόεδρου της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέκου Αλαβάνου στην Πεντέλη.
Οι δράστες κατάφεραν να εισβάλουν στο σπίτι, παραβιάζοντας τον ομφαλό της πόρτας, την ώρα που ο κ. Αλαβάνος και η σύζυγός του κοιμούνταν και αφαίρεσαν χρήματα και δαχτυλίδια αξίας.
Ο κ. Αλαβάνος διαπίστωσε την διάρρηξη το πρωί που ξύπνησε και είδε παραβιασμένη την πόρτα του σπιτιού του.
Αμέσως κάλεσε την Αστυνομία, άνδρες της σήμανσης πήραν αποτυπώματα, ωστόσο οι έρευνες για τον εντοπισμό των δραστών δεν έχουν αποδώσει μέχρι αυτή την ώρα.
Το σπίτι του κ. Αλαβάνου φυλάσσεται από την Αστυνομία, ωστόσο χθες δεν υπήρχε φρουρός.


Αιφνιδίασε τη συνάντηση ΟΛΜΕ-Λυκουρέντζου ο Υπουργός Παιδείας
Πέμπτη, 26 Φεβρουάριος 2009
Στις 4:30 το απόγευμα, μιάμιση ώρα μετά την έναρξη της συνάντησης του υφυπουργού Ανδρέα Λυκουρέντζου και του ΔΣ της ΟΛΜΕ , ο υπουργός Αρης Σπηλιωτόπουλος άνοιξε την πόρτα της αίθουσας , αιφνιδιάζοντας και τις δύο πλευρές , καθώς κάτι τέτοιο δεν ήταν ούτε στο πρόγραμμα , αλλά ούτε και αναμένονταν. Ο υπουργός ρώτησε και τις δύο πλευρές πως πάει η συζήτηση , ενώ στα 15 λεπτά που παρέμεινε στην αίθουσα προσπάθησε να ενθαρρύνει τη συνέχιση της σημερινής διαβούλευσης αλλά και άλλων συναντήσεων για τα την επίλυση των θεσμικών προβλημάτων του κλάδου.
Η ΟΛΜΕ αποκομμένη από τη βάση επιμένει στην άρνησή της στο διάλογο, βάζει έτσι σε δεινή θέση τον κλάδο, αφού η κοινωνία σε συντριπτικό ποσοστό ζητάει αλλαγές για το καλό όλων.Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ο σκληρός κομματισμός που έχει επικαλύψει το συνδικαλισμό και τους αγώνες των εκπαιδευτικών για βελτίωση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΝΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ.......
Εχασε τον δρόμο του, διότι κανένας αστυνομικός δεν φρόντισε να τον συνοδεύσει, έφτασε άθελά του έξω από το γραφείο του προέδρου της Βουλής και του χτύπησε την πόρτα.
Σε τι μπορώ να σας εξυπηρετήσω; ρώτησε απορημένος ο Δ. Σιούφας.
«Τα θεωρεία πού είναι;» ρώτησε με τη σειρά του ο άγνωστος επισκέπτης.

Πήρε την απάντηση και κατευθύνθηκε προς τα εκεί, αγνοώντας το τι θα ακολουθούσε. Και αυτό που ακολούθησε ήταν η απομάκρυνση δύο αξιωματικών και ενός κατώτερου αστυνομικού από τη Βουλή, καθώς κρίθηκε ανεπίτρεπτο να μην έχουν εφαρμοστεί τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας του Κοινοβουλίου.
Από το γραφείο του προέδρου της Βουλής υπήρξε μια λιτή ανακοίνωση: «Ηταν ένα περιστατικό, έξω από τους κανόνες ασφάλειας. Ο πρόεδρος έπραξε τα δέοντα» σημειώνεται και όπου «δέοντα» σημαίνει απομάκρυνση των τριών αστυνομικών που κρίθηκαν υπεύθυνοι.
Ο συγκεκριμένος επισκέπτης είχε εξασφαλίσει πρόσκληση να παρακολουθήσει κάποια συνεδρίαση της Ολομέλειας, από τα θεωρεία, όπως συμβαίνει καθημερινά (οι προσκλήσεις δίνονται συνήθως από τα κόμματα).
Προσήλθε στην είσοδο του κτιρίου, έδωσε την ταυτότητά του και πήρε το απαραίτητο καρτελάκι προκειμένου να μετακινηθεί προς τα θεωρεία.
Ωστόσο, κανένας αστυνομικός δεν τον συνόδευσε, όπως ορίζουν τα μέτρα ασφάλειας, με συνέπεια να περιδιαβαίνει ψάχνοντας και να βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με τον Δ. Σιούφα.Παρακολούθησε τη συνεδρίαση, έμεινε ικανοποιημένος από την κοινοβουλευτική εμπειρία του και αναχώρησε για το σπίτι του, μη γνωρίζοντας πως ο ίδιος έχασε απλώς για λίγο τον δρόμο, αλλά τρεις αστυνομικοί απώλεσαν οριστικά τη θέση τους στη Βουλή!

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

Λάθη και παραλείψεις που βγάζουν μάτια......στην απόδραση κατά την οποία το κράτος ήταν απόν και είχε ως φυσικό επακόλουθο το διεθνές ρεζιλίκι της χώρας...
Παρατηρήθηκαν ένα σωρό απαράδεκτα λάθη και παραλείψεις των υπεύθυνων για τη φρούρηση των φυλακών. Για παράδειγμα, αφέθηκαν οι δύο κατάδικοι να κυκλοφορούν μαζί στο προαύλιο, ενώ όλοι πιθανολογούσαν μια νέα προσπάθεια απόδρασής τους από τις φυλακές. Τα ειδικά συρματόσκοινα που εμποδίζουν την προσγείωση ελικοπτέρου στους αύλιους χώρους της φυλακής δεν φάνηκαν χρήσιμα, εφόσον οι φρουροί επέτρεψαν στους δύο κρατουμένους να ανεβούν στην ταράτσα των μαγειρείων. Οι φρουροί μπορούσαν να επιβάλουν την άμεση απομάκρυνση του ελικοπτέρου. Η σκοπιά απείχε μόνο μερικά μέτρα από το σημείο προσγείωσης και οι φρουροί έχουν βαρύ οπλισμό (υποπολυβόλο) και προστατεύονται αρκετά καλά.
Χωρίς τα σοβαρά λάθη και τις παραλείψεις των φρουρών και αυτών που έχουν την ευθύνη για το συντονισμό τους, θα ήταν πρακτικά αδύνατη η απόδραση . Ο ανθρώπινος παράγοντας αποδείχτηκε καθοριστικός για ένα περίπου προγραμματισμένο φιάσκο. Γενική είναι άλλωστε η εντύπωση ότι χωρίς την ιδιοτελή αδράνεια ορισμένων από τους φρουρούς, οι κακοποιοί θα ήταν ακόμη στις φυλακές Κορυδαλλού.


Εννεαμελής Επιτροπή στο ΥΠΕΠΘ για την αξιολόγηση των Κολλεγίων
Σύμφωνα με τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή , στο υπ. Παιδεία θα συγκροτηθεί Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου Κολλεγίων με τετραετή θητεία, η οποία θα είναι εννεαμελής και θα αποτελείται από:
α. Πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του.
β. Τον Προϊστάμενο του Γραφείου Κολλεγίων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον αναπληρωτή του.
γ. Ένα μέλος Δ.Ε.Π. με τον αναπληρωτή του.
δ. Ένα μέλος Ε.Π. με τον αναπληρωτή του.
ε. Έναν μηχανικό με τον αναπληρωτή του.
στ. Έναν ιατρό με τον αναπληρωτή του.
ζ. Ένα μέλος προτεινόμενο από το Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με τον αναπληρωτή του.
η. Δύο εμπειρογνώμονες σε θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης με τους αναπληρωτές τους, εκ των οποίων ο ένας προτείνεται από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος. Εισηγητής για κάθε θέμα αρμοδιότητας της Επιτροπής είναι ο Προϊστάμενος του Γραφείου Κολλεγίων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τη γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής αναλαμβάνει υπάλληλος του Γραφείου Κολλεγίων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του με την απόφαση συγκρότησης.
Στο Γραφείο Κολλεγίων προΐσταται υπάλληλος κλάδου ΠΕ1 Διοικητικού ή ΤΕ1 Διοικητικού της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.»
Αριθμός και προσόντα διδασκόντων. Οι διδάσκοντες στα Κολλέγια πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί για οποιοδήποτε αδίκημα που αποτελεί κώλυμα διορισμού σε δημόσια θέση και να έχουν εγγραφεί στο Μητρώο Διδασκόντων Κολλεγίων . Οι διδάσκοντες πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου Πανεπιστημίου ή Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ή και μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών της ημεδαπής ή ισότιμου και αντίστοιχου της αλλοδαπής.

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009


Οι πανεπιστημιακοί ενώπιον των ευθυνών τους
Το μεγάλο ερώτημα στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ είναι αν θα υπάρξουν αλλαγές στα πρόσωπα της ηγεσίας ή και στην «πολιτική» της
Ηχηρή αλλαγή σελίδας στην ιστορία της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών δασκάλων (ΠΟΣΔΕΠ) προοιωνίζεται το συνέδριό της, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 6-8 Μαρτίου. Το βασικό ερώτημα, η απάντηση στο οποίο αφορά όλη την κοινωνία, είναι εάν η αλλαγή θα αφορά μόνο τα πρόσωπα της ηγεσίας ή και την «πολιτική» της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών, απέναντι στις κυοφορούμενες αλλαγές στην Παιδεία και τις προκλήσεις των καιρών.
Τις τελευταίες ημέρες, καθώς οι διαδικασίες στους συλλόγους των πανεπιστημιακών για την εκλογή αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ εισέρχονται στην τελική ευθεία, οξύνεται το κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ των παρατάξεων, σε μερικές δε περιπτώσεις γίνεται εκρηκτικό. «Είναι η πρώτη φορά που συνέδριο της ομοσπονδίας έχει τόσο έντονη ιδεολογική χροιά. Και αυτό διότι πολλοί συνάδελφοι θεωρούν ότι η πολιτική της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ δεν κατάφερε να μεταδώσει στην κοινωνία το στίγμα της πανεπιστημιακής κοινότητας για τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν την ανώτατη εκπαίδευση», ανέφερε στην «Κ» η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και εκπρόσωπος της παράταξης «Αριστερή Μεταρρύθμιση» κ. Ευγενία Μπουρνόβα.
Αντιδράσεις
Η κριτική που ασκείται στην ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, τα μέλη της οποίας προέρχονται κυρίως από τις «Συσπειρώσεις» (παράταξη προσκείμενη στην ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ) είναι ότι απομόνωσε την ομοσπονδία, υιοθετώντας τακτική συμπρόρευσης με τους φοιτητές της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς. Δηλαδή, την ομάδα εκείνων των φοιτητών που ηγούνται, τα τελευταία χρόνια, των καταλήψεων εντός των πανεπιστημίων. Αυτό αποξένωσε ισχυρή αριθμητικά ομάδα πανεπιστημιακών, μεταξύ των οποίων πολλοί με περγαμηνές στον χώρο της Αριστεράς που καταδικάζουν απερίφραστα κάθε μορφή βίας.

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009


Οι ριζικές αλλαγές που προτείνουν οι πρυτάνεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ
Ριζικές αλλαγές στη φιλοσοφία και στον τρόπο επιλογής υποψηφίων για τα ΑΕΙ προτείνουν οι πρυτάνεις, στο πλαίσιο του διαλόγου για την αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής. Επισημαίνουν ότι τα δομικά προβλήματα της Παιδείας πρέπει να αντιμετωπισθούν με γενναίες αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε σχετικό σχέδιο αρμόδιας επιτροπής των πρυτάνεων, αφού διαπιστώνεται ότι «οι πρωτοετείς φοιτητές παρουσιάζουν αδυναμία παρακολούθησης βασικών μαθημάτων»,

προτείνεται μεταξύ άλλων:

Τα επιστημονικά πεδία να επαναπροσδιοριστούν και να είναι περισσότερα από πέντε.

Η βάση του «10» να παραμείνει.

Οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε 4-6 μαθήματα.

Η εξεταστέα ύλη να αποδεσμευθεί από την ύλη της Γ΄ Λυκείου και να διευρυνθεί.

Η εισαγωγή των φοιτητών να γίνεται αρχικά σε Σχολές και να ακολουθεί, ανάλογα με τις επιδόσεις, επιλογή σε Τμήμα.