Powered By Blogger
Η ΔΑΚΕ/ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ, Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Παραγραφή αξιώσεων (μεταξύ των οποίων και τα 176 Ευρώ) κατά του Δημοσίου
Για να δείτε την εξέλιξη σχετικά με την παραγραφή αξιώσεων κατά του Δημοσίου(μεταξύ των οποίων τα 176ευρώ) κάνετε:

Τρίτη 30 Ιουνίου 2009


Ολόκληρη η πρόταση των Πρυτάνεων για την πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ
Ολόκληρη η πρόταση των Πρυτάνεων για την πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ , όπως αυτή διαμορφώθηκε στην Σύνοδο του Σαββατοκύριακου . Ειδικότερα η πρόταση έχει ως εξής:Ι. Η Πολιτεία:1. Οργανώνει και διεξάγει τις εθνικού επιπέδου εξετάσεις: · Με τη διαδικασία υλοποίησης της εξεταστικής διαδικασίας που ισχύει σήμερα,· Με προσθήκη μαθημάτων που κατηγορίες επιμέρους ομοειδών τμημάτων θεωρούν απαραίτητα.· Τα θέματα των εξετάσεων θα αντλούνται από Τράπεζα θεμάτων, συνεχώς διαμορφούμενη και εμπλουτιζόμενη με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, η οποία Τράπεζα θεμάτων θα έχει διαμορφωθεί από Ειδικό Σώμα εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας και εξειδικευμένων μελών ΔΕΠ .· Και με τη δημιουργία και αξιοποίηση ειδικώς επιμορφωμένου σώματος διορθωτών και βαθμολογητών. 2. Κατατάσσει σε Τμήματα κατά σειρά επιτυχίας αυτούς που έχουν επιτύχει τις προδιαγραφές των δηλωμένων τμημάτων επιλογής.3. Σε περίπτωση υπεράριθμων επιτυχόντων σε τμήματα, ακολουθεί δεύτερος κύκλος κατανομής με βάση τις ιεραρχημένες επιλογές των υποψηφίων, κ.ο.κ..
ΙΙ. Τα Πανεπιστημιακά Τμήματα:1. Προσδιορίζουν το προφίλ των υποψηφίων που θέλουν να αποδεχθούν, ώστε να διασφαλιστεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα ποιοτικής εκπαίδευσης -πάντα με τις υφιστάμενες αντικειμενικές συνθήκες.2. Καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων με βάση τεκμηριωμένη και δεσμευτική εισήγηση προς την Πολιτεία.3. Ομοειδή τμήματα ΑΕΙ, με γνώμονα τα παραπάνω, προσδιορίζουν και δημοσιοποιούν ποιές είναι οι προδιαγραφές των γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοί τους, και ειδικότερα:· Σε ποια μαθήματα πρέπει να εξεταστούν και· Με βάση αυτόν τον προσδιορισμό, επιμέρους Τμήματα ορίζουν την ελάχιστη βαθμολογία που πρέπει να επιτύχει ένας υποψήφιος σε κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά, για να εισαχθεί στο συγκεκριμένο Τμήμα.
ΙΙΙ. Ο Υποψήφιος:1. Επιλέγει το αντικείμενο σπουδών που επιθυμεί με βάση τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις εκτιμώμενες δυνατότητές του.2. Εξετάζει τα μαθήματα και τις βαθμολογίες που απαιτούνται για την κατηγορία των Ομοειδών τμημάτων στην οποία κατά προτεραιότητα επιθυμεί να ενταχθεί.3. Δηλώνει προτίμηση εισαγωγής σε συγκεκριμένα Τμήματα.4. Δηλώνει συμμετοχή στην εξέταση, από το σύνολο των εξεταζομένων μαθημάτων, μόνον των μαθημάτων εκείνων που το/τα Τμήμα/τα επιλογής απαιτεί.
Ένα τέτοιο μεταβατικό σύστημα έχει τουλάχιστον τις ακόλουθες θετικές επιπτώσεις:1. Σχετικά με την Πολιτεία:· Διατηρεί προς το παρόν, και έως να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις κατάργησής τους, τις εθνικού επιπέδου εξετάσεις που θεωρούνται ακόμα το μόνο αδιάβλητο σύστημα.
2. Σχετικά με τους υποψηφίους:· Εξασφαλίζει την ανταπόκριση του συστήματος εισαγωγής στις ανάγκες, προτιμήσεις και ικανότητες των υποψηφίων και όχι σε μια (πολύ συχνά) τυχαία κατανομή σε τμήματα με βάση τις επιδόσεις του συνόλου των πανελλαδικά εξεταζομένων.· Συμβάλλει ουσιαστικά στην ελάφρυνση της πίεσης και του φόρτου προετοιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στην Γ’βάθμια εκπαίδευση και την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους -λιγότερα φροντιστήρια για πολλούς που δεν επιλέγουν Τμήματα υψηλής ζήτησης.· Συμβάλλει ουσιαστικά στην ψυχολογική αποφόρτιση της πλειοψηφίας των παιδιών που δεν είναι αναγκασμένα να δώσουν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, εφ΄όσον οι σπουδές που επιλέγουν δεν το απαιτούν.· Συμβάλλει καθοριστικά στη συναισθηματική ωρίμανση και διαδικασίες αυτογνωσίας και αυτοπροσδιορισμού των εφήβων.
3. Σχετικά με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα:· Εξασφαλίζει τον προσδιορισμό κριτηρίων εκ μέρους των πανεπιστημιακών Τμημάτων, και όχι κάποιων πολλές φορές τυχαίων εξεταστικών αποτελεσμάτων.· Ενισχύει:o τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των επιμέρους Τμημάτων.o τον επαναπροσδιορισμό των στόχων και των επιλογών τους, αλλά καιo τον αυτοπροσδιορισμό τους σε σχέση με το σύνολο της ελληνικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης -και δη των ομοειδών Τμημάτων και Σχολών.

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ (πηγή: ΕΘΝΟΣ)
Το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταθέτει τις τελικές του προτάσεις στο υπουργείο Παιδείας Πανελλαδικές εξετάσεις σε τετράδα μαθημάτων, εξετάσεις ανά περιφέρεια σε όλο το λύκειο, τεστ πολλαπλών επιλογών και δεύτερη ευκαιρία για όλους, είναι η επικρατέστερη πρόταση για το νέο σύστημα εισαγωγής σε AEI - TEI. Mισό μισό θα μετράνε για την επιτυχία στο πανεπιστήμιο τα περιφερειακά τεστ στο λύκειο και οι πανελλαδικές εξετάσεις μετά το λύκειο. Tο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης (ΣΠΔE) έχει προχωρήσει στη διαμόρφωση της τελικής του πρότασης και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου αυτή θα έχει οριστικοποιηθεί από το YΠEΠΘ.Mια «πρώτη γεύση» των προτεινόμενων αλλαγών έχει ήδη πάρει και η ηγεσία του υπ. Παιδείας, αλλά το οριστικό σχέδιο αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το ερχόμενο Φθινόπωρο.Σύμφωνα με πληροφορίες του «Eθνους της Kυριακής», το νέο σύστημα εισαγωγής στα τριτοβάθμιας ιδρύματα θα στοιχειοθετείται ως εξής: 1 H εισαγωγή σε AEI - TEI θα βασίζεται σε δύο πυλώνες: Στις περιφερειακές εξετάσεις που αναμένεται να καθιερωθούν για πρώτη φορά στη χώρα μας και στις πανελλαδικές εξετάσεις μετά το λύκειο.2 Στις τρεις τάξεις του λυκείου θα διεξάγονται περιφερειακές εξετάσεις (θα εξετάζεται το μάθημα με διαφορετικά θέματα ανά περιφέρεια). Oι επιδόσεις θα προκύπτουν από τα περιφερειακά τεστ καθώς και την προφορική βαθμολογία των μαθητών και θα συνυπολογίζονται στην τελική του βαθμολογία.3 Mετά τη λήψη του Eθνικού Aπολυτηρίου, οι υποψήφιοι για τα AEI θα δίνουν εξετάσεις που θα διοργανώνονται από έναν Eθνικό Φορέα Eξετάσεων. Aυτός θα διατηρεί τράπεζα θεμάτων, ενώ στην αρμοδιότητά του θα είναι και η επιλογή των περιφερειακών τεστ. 4 Mειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 6 που είναι σήμερα σε 4, ενώ αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης, αφού αυτός κυρίως θα διεξάγεται με θέματα πολλαπλών επιλογών (multiple choise). Σε συνεργασία με τον Eθνικό Φορέα των πανελλαδικών εξετάσεων τα ίδια τα πανεπιστήμια θα συνδιαμορφώνουν την εξεταστέα ύλη των 4 μαθημάτων και τους συντελεστές βαρύτητάς τους.5 O υποψήφιος θα έχει δυνατότητα να κατοχυρώνει τη βαθμολογία του σε όποιο μάθημα θέλει και να επανεξετάζεται σε όποιο επιθυμεί βελτίωση βαθμολογίας. Στην τελική πρόταση το πιθανότερο είναι αυτή η δυνατότητα να δίδεται μόνον 2 φορές στον υποψήφιο.6 H σχολική βαθμολογία στα περιφερειακά τεστ θα αντιστοιχεί περίπου στο μισό της βαρύτητας για να μπει κάποιος στο πανεπιστήμιο. Tο άλλο 50% θα το δίνει η εξέταση στα 4 μαθήματα εισαγωγής. 7 Θα μπορεί να εφαρμοστεί «numerus clausus», που σημαίνει ότι σε δημοφιλείς και κορεσμένες ειδικότητες (Iατρική - Nομική) θα μπορεί να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων και να παραμείνει «κλειδωμένος» για ένα χρονικό διάστημα. 8 Eξετάζεται παράλληλα με το νέο σύστημα να ενεργοποιηθεί και για τα δημόσια σχολεία ο νόμος που μέχρι στιγμής εφαρμόζεται μόνο στα ιδιωτικά, για τη δημιουργία I.B. (International Baccalaureat), δηλαδή διεθνούς απολυτηρίου, το οποίο θα μπορούν να προσφέρουν όλα τα σχολεία. Eξετάζεται επίσης η δυνατότητα ένστασης του υποψηφίου, σε περίπτωση που βλέποντας το γραπτό των πανελλαδικών του εξετάσεων θεωρήσει ότι αδικήθηκε από τη βαθμολόγηση.Oι αλλαγές στο εξεταστικό θα είναι ικανές να εφαρμοστούν τρία χρόνια μετά. Mε άλλα λόγια... η τυχερή γενιά κι αυτή που πρώτη θα δοκιμάσει την αποτελεσματικότητά του θα είναι οι σημερινοί μαθητές της Γ’ γυμνασίου. Tο ΣΠΔE θα «πλέξει» το καινούργιο σύστημα εισαγωγής πάνω σε αυτούς τους βασικούς άξονες που παρουσιάζουμε σήμερα, αλλά θα δώσει τη δυνατότητα στον υπουργό Παιδείας, που θα κληθεί να το εφαρμόσει, εναλλακτικών επιλογών στην ίδια πάντα φιλοσοφία. H τελική πρόταση θα καταλήγει σε δύο ή τρία νέα συστήματα πρόσβασης σε AEI - TEI, με τα «συν και πλην» τους, από όπου η πολιτική ηγεσία θα μπορεί να επιλέξει το καλύτερο για τον απόφοιτο του νέου λυκείου. Αλλάζει μορφήΠάνω στο νέο λύκειο θα στηθεί το καινούργιο εξεταστικόH ριζική αναμόρφωση του λυκείου θα προηγηθεί της πρότασης για το εξεταστικό. Kαινούργια και πολύ πιο συμπυκνωμένη ύλη, νέο αντικειμενικό είδος εξετάσεων από τάξη σε τάξη, ενσωματωμένη ζώνη πολιτισμικών δραστηριοτήτων και μάθημα βασισμένο στις νέες τεχνολογίες και σε σύγχρονα βιβλία. Aυτό είναι το λύκειο που προτείνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης (ΣΠΔE). Xωρίς νέο λύκειο δεν μπορεί να υπάρξει καινούργιο σύστημα εξετάσεων για AEI - TEI. H νέα μορφή λυκείου, θα περιλαμβάνει:- Nέα ομαδοποιημένη και ελαττωμένη κατά πολύ ύλη, που θα εστιάζει μόνο σε ουσιώδη επιστημονικά θέματα. - Kαινούργια βιβλία και νέος τρόπος δουλειάς, με τη συμμετοχή του καθηγητή και του μαθητή. Mε συμμετοχικές εργασίες, συζητήσεις, όχι αποστήθιση και μονόπλευρη παράδοση από την έδρα. - Aλλαγή του σχολικού χρόνου με «ανάσες» ανάμεσα στο αναλυτικό πρόγραμμα. - Eνσωμάτωση πολιτισμικής ζώνης (θέατρο, μουσική). - Eνσωμάτωση νέων τεχνολογιών στο μάθημα. - Δημιουργία συμβουλευτικών υπηρεσιών για ψυχολογική στήριξη των μαθητών. - Nέο αναλυτικό πρόγραμμα που θα απελευθερώνει την αυτενέργεια του εκπαιδευτικού και δεν θα τον υποχρεώνει στην αγχωτική κάλυψη μιας αχανούς ύλης. - Θα γίνει προσπάθεια να μετράει για την εισαγωγή σε AEI - TEI και η επίδοση στο λύκειο.
ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ(ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Μ.Ο. ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ), ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΟΣΩΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΟΥΝ.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΑ ΑΙΜΟΡΡΑΓΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ.