Οδηγίες για τη βαθμολόγηση των μαθητών
Οδηγίες προς τους δασκάλους , με αφορμή μικροπροβλήματα που έχουν προκύψει μεταξύ σχολείων, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με την αξιολόγηση μαθητή, ύστερα κι από την επίδοση του Ελέγχου Προόδου α΄ τριμήνου και πριν την επίδοση β΄ τριμήνου, δίνουν σχολικoί σύμβουλοι .
Σύμφωνα με τις οδηγίες:
1) να τηρείται προσεκτικά ο φάκελος του Μαθητή που να περιέχει τις εργασίες του στην τάξη 2) οι εργασίες που θα δίνονται στο μαθητή – τα τεστς- να είναι σταθμισμένα και οι μαθητές να γνωρίζουν για ποιο σκοπό αξιολογούνται και με ποια τεχνική – τα κριτήρια αξιολόγησης της εργασίας τους -
3) ανάλογα με την εργασία η αξιολόγηση μπορεί να είναι βασισμένη σε αριθμητική κλίμακα, σε χαρακτηρισμούς και/ή με περιγραφικό τρόπο
4) πάντοτε η επίδοση στα ζητούμενα της δοκιμασίας είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την αξιολόγηση του μαθητή γιατί μας επιβεβαιώνει ή όχι το στόχο του γνωστικού αντικειμένου αλλά και η προσπάθεια, η δημιουργικότητα, το πνεύμα συνεργασίας και η εν γένει συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο συνεκτιμώνται για την τελική αξιολόγησή του
5) η ενημέρωση και η συνεργασία με τους γονείς είναι απαραίτητη για να επιτύχει ο στόχος της αξιολόγησης που δεν είναι άλλος από τη διάγνωση, τη διαμόρφωση προγραμμάτων παρέμβασης για βελτίωση και ανατροφοδότηση τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Το ζητούμενο είναι η κατάκτηση του τελικού στόχου από το μαθητή όπως ορίζεται από το Α.Π και το Π. Ι. .
6) Η απενοχοποίηση του λάθους και η βαθμοθηρία είναι τομείς που πρέπει να συζητώνται από τους δασκάλους με τους γονείς και τους μαθητές, με την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι εργάζονται με γνώση, δικαιοσύνη αλλά και αυστηρότητα, αυτοπεποίθηση και ιδιαίτερη προσοχή, με επιστημονικό τρόπο κι όχι με προχειρότητα .
4) πάντοτε η επίδοση στα ζητούμενα της δοκιμασίας είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την αξιολόγηση του μαθητή γιατί μας επιβεβαιώνει ή όχι το στόχο του γνωστικού αντικειμένου αλλά και η προσπάθεια, η δημιουργικότητα, το πνεύμα συνεργασίας και η εν γένει συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο συνεκτιμώνται για την τελική αξιολόγησή του
5) η ενημέρωση και η συνεργασία με τους γονείς είναι απαραίτητη για να επιτύχει ο στόχος της αξιολόγησης που δεν είναι άλλος από τη διάγνωση, τη διαμόρφωση προγραμμάτων παρέμβασης για βελτίωση και ανατροφοδότηση τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Το ζητούμενο είναι η κατάκτηση του τελικού στόχου από το μαθητή όπως ορίζεται από το Α.Π και το Π. Ι. .
6) Η απενοχοποίηση του λάθους και η βαθμοθηρία είναι τομείς που πρέπει να συζητώνται από τους δασκάλους με τους γονείς και τους μαθητές, με την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι εργάζονται με γνώση, δικαιοσύνη αλλά και αυστηρότητα, αυτοπεποίθηση και ιδιαίτερη προσοχή, με επιστημονικό τρόπο κι όχι με προχειρότητα .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου