Powered By Blogger
Η ΔΑΚΕ/ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ, Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008

ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΔΑΚΕ/ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2008
http://dakepenikaias.blogspot.com


ΕΠΩΝΥΜΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε αποδέκτες βροχής ανακοινώσεων από κάθε σχετικό ή μη για την ονοματοδοσία των σχολείων της χώρας και οι σύλλογοι διδασκόντων ως κυρίαρχο όργανο στη σχολική μονάδα σε πολλές περιπτώσεις δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία συζήτησης ή πρότασης επειδή κρίνουν ότι καλύπτονται από αυτές(;).
Σε ένα θέμα πραγματικά ήσσονος σημασίας για τη σχολική πραγματικότητα το ΥΠΕΠΘ, αλλά και πολλοί από εμάς το έχουμε αναγάγει σε μείζον, προβάλλοντας και αντίστοιχα επιχειρήματα.
Παραθέτουμε αυτούσια αποσπάσματα από ανακοινώσεις που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο.

………………………………………………………………………………………………………

….η διαδικασία ονοματοδοσίας της σχολικής μονάδας είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία καθώς το όνομα δεν είναι μια απλή λέξη, αλλά συνδέεται με πολιτικές αναφορές, αντανακλά ιστορικές νοηματοδοτήσεις, και συμπυκνώνει ιδεολογικές προσεγγίσεις. Πολλές φορές μάλιστα είναι δυνατόν να καθορίσει τη φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας να της προσδώσει συγκεκριμένη ταυτότητα και να χρησιμοποιηθεί ως μέσω προπαγάνδας για να εγχαράξει επιθυμητές στάσεις και συμπεριφορές σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Άλλη ταυτότητα για παράδειγμα προσδίδει η ονομασία Βασίλειος Βουλγαροκτόνος ή Άγιος Γεώργιος και άλλη Γιάννης Ρίτσος ή Δημήτρης Γληνός........

.....Με βάση το παραπάνω σκεπτικό θεωρούμε ότι οποιαδήποτε ονοματοδοσία δεν πρέπει να έχει καμία σχέση με αμφιλεγόμενους «ευεργέτες» ή χορηγούς, θρησκευτικά πιστεύω ή προσωπικότητες της θρησκευτικής ζωής – ιδιαίτερα στα σημερινά πολυπολιτισμικά σχολεία- και ονόματα που εν δυνάμει καλλιεργούν τον εθνικισμό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς .
Τα δε σχολεία καλούνται να στείλουν τρεις προτάσεις ακόμα κι αν έχουν ομόφωνα συμφωνήσει σε μία. Δίνεται έτσι η επίφαση ότι αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων ενώ στην πραγματικότητα την απόφαση θα πάρει η διορισμένη επιτροπή του ΥΠΕΠΘ σε συνεννόηση με το ΥΠΕΠΘ, στην οποία με τις 3 προτάσεις θα δίνεται η δυνατότητα να αποφεύγει τα ενοχλητικά, για τις αρχές του ΥΠΕΠΘ, ονόματα.
....Όλη αυτή η διαδικασία υποδηλώνει την πρόθεση του Υπουργείου να επιβάλει υποχρεωτική ονοματοδοσία στα σχολεία και με την τελική επιλογή στη δική του ευχέρεια, με σκοπό να επιβληθούν στην εκπαίδευση οι αξιακές επιλογές του ΥΠΕΠΘ
.
Επιπλέον η επείγουσα διαδικασία μας κάνει να αναρωτιόμαστε μήπως κρύβονται τίποτα κονδύλια που δεν θα είναι δυνατόν να φαγωθούν μετά τη λήξη του χρονικού ορίου. Προς τι πραγματικά η τόση βιασύνη; ............

Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι (πιθανόν οι ίδιοι που αντιδρούν τώρα), θα ήταν ακόμη και υπέρμετρα θετικοί στην ονοματοδοσία, αν το ΥΠΕΠΘ απαγόρευε την οποιαδήποτε προσωνυμία ή υποχρέωνε την επιλογή ονομάτων από συγκεκριμένη λίστα. Τότε θα διαμαρτύρονταν για στέρηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς της δυνατότητας επιλογής.

Γίνεται φανερό λοιπόν, πως ο σύλλογος διδασκόντων πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με το προσδόκιμο του κάθε ιδεολογικοπολιτικού φορέα και ανάλογα την εποχή, με τις κατευθύνσεις κομμάτων, παρατάξεων ή πρέπει να λειτουργεί ως κυρίαρχο όργανο στο σχολείο;
Στην πόλη μας, από καιρό το 15ο Δ.Σ.Νίκαιας ονομάζεται και «Μίκης Θεοδωράκης»,που σημαίνει ότι ο νονός ήταν τότε ¨άξιος¨ και εξυπηρετούσε άλλους σκοπούς, τώρα όμως πρωτοστατεί στη μη ονοματοδοσία των υπολοίπων σχολικών μονάδων(!!!).
Βέβαια δεν ήταν τα μοναδικά «βαφτίσια» σε σχολείο, πλήθος Δημοτικών,Γυμνασίων και Λυκείων έχουν επωνυμίες, γιατί θεωρήθηκε ότι θα λειτουργούσαν ανυψωτικά στην παιδαγωγική ατμόσφαιρα και στη σχολική ζωή τους.
Πώς μπορεί κάποιος να αγνοήσει προσωνυμίες, που να ενώνουν τους Έλληνες και να μη χωρίζουν;
Στην πόλη μας, από τον ξεριζωμό και μέχρι τον Πόλεμο, σε τούτα τα χώματα μεγάλες μορφές που διακρίθηκαν και διέπρεψαν στο στίβο των γραμμάτων και της κοινωνικής ζωής, άφησαν τη σφραγίδα τους, όπως:

Στυλιανός Κοραής (πρώτος δήμαρχος)
Ιωάννης Μελλάς (δικηγόρος-δήμαρχος, η πρότασή του σε αντίστοιχη ονοματοδοσία προκρίθηκε και η πόλη μας ονομάζεται σήμερα ΝΙΚΑΙΑ)
Μαριάνθη Σκαλά (η πρώτη δασκάλα της Κοκκινιάς)
Γεώργιος Μετσόλης (ποιητής, βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών)
Βασίλειος Αξαρλής (γιατρός, ίδρυσε την πρώτη βιβλιοθήκη)
Δημήτρης Μακρίδης (ποιητής ¨Αναμνήσεις από την αιχμαλωσία¨)
Σώτος Σκούταρης (ποιητής ¨Τα σιγανά βήματα¨)
Δημήτρης Τηνιακός (ζωγράφος) …κ.α.

Συνάδελφοι,
Όπως αντιλαμβάνεστε, εάν θέλουμε, μπορούμε να δώσουμε ακόμη περισσότερη δύναμη στους συλλόγους διδασκόντων και πραγματικά να τους καταστήσουμε κυρίαρχα όργανα στα σχολεία, ώστε να λαμβάνουν αποφάσεις σε ζητήματα της σχολικής πραγματικότητας.
Το ζητούμενο που προκύπτει είναι αν τίθεται θέμα νομοθεσίας για τη λήψη αποφάσεων ή άμβλυνσης των ιδεολογικοπολιτικών διαφορών και προσεγγίσεων;

Η αλήθεια είναι, πως εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλύτερα την Τοπική Ιστορία και ποιων επιφανών, ανδρών και γυναικών, τα ονόματά τους ταιριάζουν, ως επωνυμίες των σχολείων.

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2008

ΑΠΕΡΓΙΑ 48ΩΡΗ ΣΤΙΣ19-20 ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΗΣ ΔΟΕ

Η ΔΑΚΕ-ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ συμμετέχει και στηρίζει την 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση (19-20 Μάρτη 2008)