Powered By Blogger
Η ΔΑΚΕ/ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ, Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Τρίτη 30 Ιουνίου 2009


Ολόκληρη η πρόταση των Πρυτάνεων για την πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ
Ολόκληρη η πρόταση των Πρυτάνεων για την πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ , όπως αυτή διαμορφώθηκε στην Σύνοδο του Σαββατοκύριακου . Ειδικότερα η πρόταση έχει ως εξής:Ι. Η Πολιτεία:1. Οργανώνει και διεξάγει τις εθνικού επιπέδου εξετάσεις: · Με τη διαδικασία υλοποίησης της εξεταστικής διαδικασίας που ισχύει σήμερα,· Με προσθήκη μαθημάτων που κατηγορίες επιμέρους ομοειδών τμημάτων θεωρούν απαραίτητα.· Τα θέματα των εξετάσεων θα αντλούνται από Τράπεζα θεμάτων, συνεχώς διαμορφούμενη και εμπλουτιζόμενη με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, η οποία Τράπεζα θεμάτων θα έχει διαμορφωθεί από Ειδικό Σώμα εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας και εξειδικευμένων μελών ΔΕΠ .· Και με τη δημιουργία και αξιοποίηση ειδικώς επιμορφωμένου σώματος διορθωτών και βαθμολογητών. 2. Κατατάσσει σε Τμήματα κατά σειρά επιτυχίας αυτούς που έχουν επιτύχει τις προδιαγραφές των δηλωμένων τμημάτων επιλογής.3. Σε περίπτωση υπεράριθμων επιτυχόντων σε τμήματα, ακολουθεί δεύτερος κύκλος κατανομής με βάση τις ιεραρχημένες επιλογές των υποψηφίων, κ.ο.κ..
ΙΙ. Τα Πανεπιστημιακά Τμήματα:1. Προσδιορίζουν το προφίλ των υποψηφίων που θέλουν να αποδεχθούν, ώστε να διασφαλιστεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα ποιοτικής εκπαίδευσης -πάντα με τις υφιστάμενες αντικειμενικές συνθήκες.2. Καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων με βάση τεκμηριωμένη και δεσμευτική εισήγηση προς την Πολιτεία.3. Ομοειδή τμήματα ΑΕΙ, με γνώμονα τα παραπάνω, προσδιορίζουν και δημοσιοποιούν ποιές είναι οι προδιαγραφές των γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοί τους, και ειδικότερα:· Σε ποια μαθήματα πρέπει να εξεταστούν και· Με βάση αυτόν τον προσδιορισμό, επιμέρους Τμήματα ορίζουν την ελάχιστη βαθμολογία που πρέπει να επιτύχει ένας υποψήφιος σε κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά, για να εισαχθεί στο συγκεκριμένο Τμήμα.
ΙΙΙ. Ο Υποψήφιος:1. Επιλέγει το αντικείμενο σπουδών που επιθυμεί με βάση τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις εκτιμώμενες δυνατότητές του.2. Εξετάζει τα μαθήματα και τις βαθμολογίες που απαιτούνται για την κατηγορία των Ομοειδών τμημάτων στην οποία κατά προτεραιότητα επιθυμεί να ενταχθεί.3. Δηλώνει προτίμηση εισαγωγής σε συγκεκριμένα Τμήματα.4. Δηλώνει συμμετοχή στην εξέταση, από το σύνολο των εξεταζομένων μαθημάτων, μόνον των μαθημάτων εκείνων που το/τα Τμήμα/τα επιλογής απαιτεί.
Ένα τέτοιο μεταβατικό σύστημα έχει τουλάχιστον τις ακόλουθες θετικές επιπτώσεις:1. Σχετικά με την Πολιτεία:· Διατηρεί προς το παρόν, και έως να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις κατάργησής τους, τις εθνικού επιπέδου εξετάσεις που θεωρούνται ακόμα το μόνο αδιάβλητο σύστημα.
2. Σχετικά με τους υποψηφίους:· Εξασφαλίζει την ανταπόκριση του συστήματος εισαγωγής στις ανάγκες, προτιμήσεις και ικανότητες των υποψηφίων και όχι σε μια (πολύ συχνά) τυχαία κατανομή σε τμήματα με βάση τις επιδόσεις του συνόλου των πανελλαδικά εξεταζομένων.· Συμβάλλει ουσιαστικά στην ελάφρυνση της πίεσης και του φόρτου προετοιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στην Γ’βάθμια εκπαίδευση και την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους -λιγότερα φροντιστήρια για πολλούς που δεν επιλέγουν Τμήματα υψηλής ζήτησης.· Συμβάλλει ουσιαστικά στην ψυχολογική αποφόρτιση της πλειοψηφίας των παιδιών που δεν είναι αναγκασμένα να δώσουν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, εφ΄όσον οι σπουδές που επιλέγουν δεν το απαιτούν.· Συμβάλλει καθοριστικά στη συναισθηματική ωρίμανση και διαδικασίες αυτογνωσίας και αυτοπροσδιορισμού των εφήβων.
3. Σχετικά με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα:· Εξασφαλίζει τον προσδιορισμό κριτηρίων εκ μέρους των πανεπιστημιακών Τμημάτων, και όχι κάποιων πολλές φορές τυχαίων εξεταστικών αποτελεσμάτων.· Ενισχύει:o τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των επιμέρους Τμημάτων.o τον επαναπροσδιορισμό των στόχων και των επιλογών τους, αλλά καιo τον αυτοπροσδιορισμό τους σε σχέση με το σύνολο της ελληνικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης -και δη των ομοειδών Τμημάτων και Σχολών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: