Powered By Blogger
Η ΔΑΚΕ/ΠΕ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΣΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ, Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409
FAX: 210 3442287 Αθήνα, 11/11/2009
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,
σας ενημερώνω ότι το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει στις 12 και 13–11-2009 με θέματα Η.Δ.:
α) Παραιτήσεις εκπαιδευτικών
β) Αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης
γ) Αιτήσεις για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή
δ) Ενστάσεις εκπαιδευτικών
ε) Διαβίβαση Δικαστικής Απόφασης Διοικητικού Εφετείου…
Όπως προκύπτει από τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης απουσιάζουν οι αιτήσεις αποσπάσεων των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.
Αυτό οφείλεται σε απόφαση της Υπουργού Παιδείας με αρ. Πρωτ. 9601/12-10-09 με την οποία αναστέλλονται προσωρινά και «μέχρι συγκροτήσεως της διοικητικής πυραμίδας του Υπουργείου σε επίπεδο, τουλάχιστον, Γενικών και Ειδικών Γραμματέων» ενέργειες που οδηγούν στην έκδοση πράξεων καθώς επίσης και προπαρασκευαστικές πράξεις που αποτελούν πρόκριμα σύνθετης διοικητικής πράξης.
Δυστυχώς, με τη συγκεκριμένη απόφαση, παραμένουν σε ομηρία αρκετοί συνάδελφοί μας, οι οποίοι δεν ευθύνονται για τη μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στη στελέχωση της διοικητικής πυραμίδας του Υπουργείου.
Ως αιρετός, εξέφρασα την αντίθεσή μου για τη μη εγγραφή του συγκεκριμένου θέματος στην Ημερήσια Διάταξη του ΚΥΣΠΕ.
Πιστεύω πως επιβάλλεται ο άμεσος ορισμός νέας συνεδρίασης του συμβουλίου για την εξέταση του παραπάνω θέματος.
Πάντα στη  διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλης

Επικίνδυνα παιχνίδια με την παιδεία!

Το επικοινωνιακό πυροτέχνημα της περίφημης... ανοιχτής και διαφανούς (?) αξιολόγησης της κυβέρνησης για την επιλογή των γενικών και ειδικών γραμματέων των υπουργείων, ως γνωστόν έχει καταντήσει... ανέκδοτο.

Εχθές μάλιστα το είδα να μεταφέρεται και στα T-shirt ! «Έστειλα και εγώ βιογραφικό» έγραφε το ένα T-shirt , ενώ το άλλο ήταν πιο καυστικό και ακροβατούσε ως παιχνίδι με λέξεις ...πολλαπλών σημασιών …. «Με βιο-Γράψανε» !

Πέραν όμως της χιουμοριστικής πλευράς του θέματος θα ήθελα να κάνω μια ειδική αναφορά σε ένα πρόσωπο εκ των έξι (δύο ειδικών και τέσσερα γενικών γραμματέων) που ανακοινώθηκαν προχθές.
Πρόκειται για την κυρία Θάλεια Δραγώνα η οποία τοποθετήθηκε στην Ειδική Γραμματεία Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων (στο υπουργείο Παιδείας).

Η κ.Θ. Δραγώνα -πρώην βουλευτής του ΠαΣοΚ με το ψηφοδέλτιο επικρατείας ,σύμβουλος σήμερα του κ. Γ. Παπανδρέου σχετικά με τη μετανάστευση - είναι και καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών . Κατέχει μάλιστα το εξής ....προνόμιο. Είναι Πανεπιστημιακή καθηγήτρια χωρίς να έχει .....

Διαβάστε περισσότερα στο Politis-gr

Καταργείται η μονιμοποίηση αναπληρωτών και ωρομισθίων (;)

ΔΑΚΕ ΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ερωτηματικά δημιουργεί η πρόθεση της νέας κυβέρνησης ΠαΣοΚ, όπως δημοσιεύτηκε στον ηλ. τύπο (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1073815&lngDtrID=244) να καταργήσει μια σειρά μοριοδοτήσεων για πρόσληψη στο Δημόσιο, μεταξύ των οποίων φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται και αυτή που αφορά τους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομίσθιους.
Η προηγούμενη κυβέρνηση, ανταποκρινόμενη -εν μέρει- σε μια απαίτηση του συνδικαλιστικού κινήματος για ένα αντικειμενικό σύστημα προσλήψεων, καθιέρωσε νομοθετικά την αναλογία «60-40» (ΑΣΕΠ-προϋπηρεσία) και θέσπισε το χρονικό όριο των 30 και 24 μηνών αντίστοιχα (αναλόγως της επίδοσης στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ) για τη μονιμοποίηση.
Το ως άνω πλαίσιο, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπίστηκε θετικά από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, φαίνεται πως βαίνει προς κατάργηση και μάλιστα άμεσα, χωρίς μεταβατικό στάδιο.
Δημιουργείται λοιπόν εύλογη ανησυχία σε χιλιάδες συναδέλφους, πόσο μάλλον όταν όλοι θυμόμαστε πως με αντίστοιχη "αποφασιστικότητα", μ' άλλα λόγια με αιφνιδιασμό και αλαζονεία, κατήργησε το ΠαΣοΚ, λίγα χρόνια πριν και εν μία νυκτί, την φαλκιδευμένη επετηρίδα. Και λέμε φαλκιδευμένη, γιατί νωρίτερα, με απόφαση του τότε υπ. (πρώην Εθνικής) Παιδείας και σημερινού Πρωθυπουργού κου Παπανδρέου, πρόταξαν στη μονιμοποίηση αποφοίτους πανεπιστημίων της Βαλκανικής (βλ. πχ Σκόπια), σπρώχνοντας στην αδιοριστία χιλιάδες συναδέλφους που είχαν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες και στις Παιδαγωγικές σχολές των Πανεπιστημίων της Ελλάδας.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα: Τι μέλλει γενέσθαι μ'όλους αυτούς τους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομισθίους, οι οποίοι εργάζονται αυτήν τη στιγμή στην εκπαίδευση και συλλέγουν προϋπηρεσία έχοντας την προσδοκία του μόνιμου διορισμού; Θα τους πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων, όπως ήδη έπραξαν με χιλιάδες συμβασιούχους και με τους εργαζόμενους στα stage;
Τον ως άνω προβληματισμό τον θέτουμε ΤΩΡΑ, πριν ολοκληρωθεί η διαβούλευση επί του προρρηθέντος νομοσχεδίου, ώστε να συμβάλλουμε και να απαιτήσουμε την ορθή τελική διατύπωσή του. Ζητάμε δηλαδή να ληφθεί μέριμνα για τους μέχρι σήμερα εργαζόμενους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομισθίους στα σχολεία, ώστε σ'ένα μεταβατικό στάδιο δύο -το πολύ- χρόνων να έχουν απορροφηθεί ΟΛΟΙ ως μόνιμοι υπάλληλοι στην εκπαίδευση. Οποιαδήποτε άλλη σκέψη, λύση, πράξη θά'ναι δείγμα κοινωνικής αδικίας, αναλγησίας, εξαπάτησης.
Και θα μας βρει κάθετα και δυναμικά αντίθετους.
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ-ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
για τα σχολεία που ονειρευόμαστε
---------------------
Δεν υπάρχουν χαμένες υποθέσεις, εκτός από εκείνες που οι ίδιοι εμείς εγκαταλείψαμε (Κλεόβουλος ο Ρόδιoς)

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

ΔΟΚΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ!!!   (ΟΠΩΣ ΜΟΝΑΧΟΙ...)
ΣΦΟΔΡΗ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Τι αλλάζει στις προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών-
KAI ΔΟΚΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:Οι προσλήψεις στο εξής θα γίνονται μόνο με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.Οι πίνακες σταματούν να τροφοδοτούνται. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους .
Στόχος μας οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ’ αρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους. Και για τον τόπο και για τον χρόνο πιστεύουμε πως θα υπάρξουν χρήσιμες προτάσεις στο στάδιο της διαβούλευσης για το οποίο θα σας μιλήσω στη συνέχεια. Ταυτόχρονα εξετάζονται οι όροι ουσιαστικής υλοποίησης του θεσμού του Δόκιμου Εκπαιδευτικού , δηλαδή η επιμόρφωση και η αξιολόγησή του τη πρώτη διετία.3. Επανεξετάζεται συνολικά το σύστημα της μοριοδότησης και κινήτρων. Εδώ η αρχή είναι πολύ συγκεκριμένη. Τα μόρια αφορούν τον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας. Άπαξ και ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν. Δεν τα μεταφέρει μαζί του, παραμένουν στη θέση από την οποία ο ίδιος μετακινείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τους πίνακες που ανακοινώσατε ότι κλείνουν, η ερώτησή μου είναι: Παύουν να ισχύουν και οι ρυθμίσεις που ίσχυαν για την προϋπηρεσία των Αναπληρωτών; Είχαμε χωριστές προσλήψεις από εκεί και θα γίνονται οι προσλήψεις που κάνουν μόνο από το ΑΣΕΠ, το 40% παύει να ισχύει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγκρίνονται μόνο από τον ΑΣΕΠ και σας είπα ότι θα υπάρξει βεβαίως μια μεταβατική περίοδος γιατί υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια κινήθηκαν σ’ αυτή την κατεύθυνση. Αλλά όπως ειπώθηκε κι εχθές κι όπως είναι η κατεύθυνση και από το Υπουργικό Συμβούλιο, το πώς λαμβάνεται υπ' όψιν η προϋπηρεσία θα είναι με βάση αυτές τις βασικές αρχές. Αυτό που σας λέω εγώ τώρα και το έχουμε πει επανειλημμένα όταν ήμαστε στην αντιπολίτευση, ότι ο στόχος είναι οι εκπαιδευτικοί να μπαίνουν μόνο με τον ΑΣΕΠ και θέλω να λάβετε σοβαρά υπ' όψιν σας την πρόσθεση που έκανα, ότι ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση. οι άνθρωποι που μπαίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να εξετάζονται από πολλές πλευρές. Είναι πολύ διαφορετική ή εκπαίδευση απ’ όλα τα άλλα.


Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΠΕΦΤΟΥΝ, Ο ΓΚΟΓΚΟΣ ΔΕΝ ΤΡΑΒΑΕΙ ,Η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΤΗΣ (ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ), ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΠΑΣΟΚ ΛΙΓΟΣΤΕΥΟΥΝ.
ΕΥΚΟΛΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ-ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

ΓΚΟΓΚΟ,ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΣΟΥ;

ΠΑΣΟΚ= ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΑΛΛΟ ΕΥΚΟΛΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΞΟΔΟΣ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΕΠΩΔΥΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα αναξιοπιστίας και εξαπάτησης,.... δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που άλλαξε «γραμμή», αναγνωρίζοντας ότι πολλά από εκείνα που λέγονταν στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου αποδεικνύονται τώρα μη εφαρμόσιμα στην παρούσα συγκυρία και ήδη μετατίθενται γι' αργότερα.

Σε ποιες περιπτώσεις έχουμε ήδη αλλαγή πλεύσης;
1 Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. «Η σύμβαση, που επικύρωσε στη Βουλή η κυβερνητική πλειοψηφία, βρίθει λεόντειων, υπέρ του αναδόχου διατάξεων με παντελή απουσία του ελεγκτικού και εποπτικού ρόλου του Δημοσίου. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα εξαντλήσει όλες τις νομικές, θεσμικές και πολιτικές δυνατότητες σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να κατοχυρώσει το δημόσιο συμφέρον και τα εργασιακά δικαιώματα με ουσιαστική και σε βάθος επαναδιαπραγμάτευση».
Αυτά τόνιζε στις 11 Σεπτεμβρίου η υπεύθυνη του ΠΑΣΟΚ για θέματα Ναυτιλίας Ελπίδα Τσουρή, σε μεγάλη απόσταση, βεβαίως, από τις τρέχουσες «ρεαλιστικές» θέσεις της κυβέρνησης.
Η σύγκρουση στο λιμάνι ήταν το πρώτο πρόβλημα που κλήθηκε να διαχειριστεί η νέα κυβέρνηση, η οποία ομολογεί πλέον ότι τα περιθώρια επαναδιαπραγμάτευσης με τους Κινέζους είναι ελάχιστα. Αλλωστε, όπως δηλώνει ευθέως σήμερα στην «Κ.Ε.» και η Λούκα Κατσέλη «η συμφωνία είναι στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα» (σελ. 10).
Σκληρή η πραγματικότητα
2 ΟΤΕ και Ολυμπιακή. «Εμείς έχουμε προτείνει τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού φορέα και τη συμμετοχή του Δημοσίου στην Ολυμπιακή σε μια στρατηγική ανάπτυξης αυτού του φορέα. Σε ό,τι αφορά τον ΟΤΕ, θα είμαστε σε μια διαδικασία διαπραγμάτευσης με την Deutsc-he Telekom, ώστε να μπορέσουμε να δούμε πώς θα έχει και πάλι το ελληνικό Δημόσιο ουσιαστικό λόγο σε αυτή την τόσο σημαντική επιχείρηση».
Τα λόγια ανήκουν στον ίδιο τον Γ. Παπανδρέου, στη διάρκεια της συνέντευξής του στη ΔΕΘ. Την ίδια περίοδο μάλιστα, οι «διαρροές» από την Ιπποκράτους υποστήριζαν ότι ο έλεγχος του Δημοσίου στον ΟΤΕ θα εξασφαλιζόταν με επαναγορά 5% των μετοχών που είχαν μεταβιβαστεί.
Ακριβώς ένα μήνα μετά τις εκλογές, στις 4 Νοεμβρίου, ο υφυπουργός Μεταφορών Ν. Σηφουνάκης δήλωνε για την Ολυμπιακή πως «όταν έχεις ένα μειοψηφικό πακέτο, είναι σαν να μην έχεις τίποτα», ενώ για τον ΟΤΕ έκανε μια πρόβλεψη ακυρωτική κάθε ενδεχόμενης αντίδρασης: «Εάν θέλει να τον επανακτήσει το κράτος, τότε πρέπει να δώσει 4 δισ., τα οποία δεν έχει».
3 Επίδομα «αλληλεγγύης». Η κυβέρνηση φάνηκε εδώ συνεπής ως προς την καταβολή του, όχι όμως ως προς το ύψος που είχε υποσχεθεί (ανερχόταν σε 1,6 δισ. ευρώ), ούτε ως προς τον τρόπο διάθεσής του... κατά δόσεις.
Το κονδύλι για το επίδομα ανέρχεται τώρα σε 1 δισ. ευρώ και ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου δεν κουράζεται, βεβαίως, να επαναλαμβάνει ότι διαπιστώνει χειρότερη κατάσταση του δημόσιου ταμείου από εκείνη που περίμενε. Κι αυτό για να εξηγήσει τη διαφορά των 600 εκατομμυρίων ευρώ.
4 Εκτακτη εισφορά από επιχειρήσεις. Είναι ακόμη ένα μέτρο που επίσης προέκυψε μετεκλογικά, καθώς ο Γ. Παπακωνσταντίνου στις 14 Σεπτεμβρίου δήλωνε κατηγορηματικά ότι «εμείς διαφωνούμε με τη λογική των έκτακτων εισφορών».
Αντί φόρων, νέα εισφορά
«Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία των επιχειρήσεων. Τα κέρδη που παραμένουν στην επιχείρηση φορολογούνται με χαμηλό συντελεστή- ώστε να γίνουν επενδύσεις και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Ετσι στηρίζουμε τις επιχειρήσεις και τις παραγωγικές επενδύσεις - αλλά φορολογούμε δίκαια τους μετόχους τους», τόνιζε ο Γ. Παπανδρέου στη Θεσσαλονίκη στις 12 Σεπτεμβρίου. Στις αρχές της εβδομάδας ανακοινώθηκε η έκτακτη εισφορά...
5 Εμμεση φορολογία. Ο πρωθυπουργός δήλωνε προεκλογικά ότι δεν θα επιβληθεί νέος φόρος στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, όμως οι αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε καύσιμα, ποτά και τσιγάρα πλήττει πρώτα απ' όλα τα παραπάνω στρώματα, εξανεμίζοντας έτσι τις αυξήσεις που τους δίνονται είτε με τη μορφή του επιδόματος αληλλεγγύης είτε απευθείας στους μισθούς και τις συντάξεις.
6 Απόσυρση αυτοκινήτων. Πουθενά προεκλογικά δεν είχε ειπωθεί ότι το μέτρο αυτό πρόκειται να καταργηθεί, όπως αποφασίστηκε την τελευταία εβδομάδα.
7 Βιογραφικά. Προεκλογικά όλοι υπερθεμάτιζαν, αλλά τώρα όλοι γκρινιάζουν για τις καθυστερήσεις και αμφιβάλλουν για την αποτελεσματικότητα του μέτρου, ενώ πολλοί υπουργοί φάνηκε ότι είχαν ήδη αποφασίσει για τους γραμματείς τους πριν από την αποστολή των βιογραφικών.
8 Αν στην Αθήνα χρειάστηκαν πολλές προσαρμογές στο προεκλογικό πρόγραμμα, το ίδιο γίνεται και στο σχέδιο για τη διαπραγμάτευση με τις Βρυξέλλες για την οικονομία.
Ευρωπαϊκές πιέσεις
«Εχω πάει στον Τρισέ, έχω πάει στον Μπαρόζο, έχω μιλήσει με τον Αλμούνια, έχω μιλήσει με πολλούς άλλους παράγοντες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το πρόγραμμα, το οποίο καταθέσαμε, είναι ένα πρόγραμμα ρεαλιστικό και αξιόπιστο. Εμείς θα διαπραγματευτούμε σκληρά για το συμφέρον του τόπου, κάτι που ποτέ δεν έκανε αυτή η κυβέρνηση. Και ξέρουμε να διαπραγματευόμαστε, το έχουμε αποδείξει και θα το καταφέρουμε», τόνιζε στη ΔΕΘ ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Ως πρωθυπουργός, ο Γ. Παπανδρέου, πράγματι, ακολούθησε διαφορετικό δρόμο από τον Κ. Καραμανλή, πήγε με διαφορετικό πλαίσιο στις Βρυξέλλες και διαπραγματεύυηκε. Το ίδιο έκανε και ο Γ. Παπακωνσταντίνου.
Ομως στην Ε.Ε., ενοχλημένοι από τις συνεχείς διαψεύσεις στοιχείων από την Αθήνα, αποδεικνύονται πιο δύσκολοι στις συνομιλίες, απ' ό,τι ανέμενε ο Γ. Παπανδρέου και η αισιοδοξία του προς το παρόν δεν βρίσκει έδαφος.
*Το πρόγραμμα των 100 πρώτων ημερών είναι σαφές ότι διαμορφώνεται με διαφορετικά δεδομένα στο μέγαρο Μαξίμου από εκείνα με τα οποία γίνονταν οι κομματικοί σχεδιασμοί στην Ιπποκράτους.
Η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με την πραγματικότητα σε όλες της τις διαστάσεις, πράγμα που την κάνει να αναμετράται πρώτα με τις εξαγγελίες της και ίσως και με τις ίδιες τις επιθυμίες της.

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ