Τι πρότεινε ο πρωθυπουργός για αλλαγές στο Λύκειο, πανελλαδικές, άσυλο και καταλήψεις
Παρασκευή, 23 Ιανουάριος 2009
Ρεπορτάζ:esos.gr
Να αναλάβουν την ευθύνη του διαλόγου, όλοι οι πολιτικοί Αρχηγοί, ορίζοντας ο καθένας ένα βουλευτή για τη συγκρότηση μια Πολιτικής Επιτροπής , τα μέλη της οποίας να είναι σε διαρκή αμφίδρομη επικοινωνία με τον υπουργό Παιδείας, πρότεινε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής μιλώντας στη Βουλή στην προ ημερησίας διάταξης για την παιδεία.
Για τον επικείμενο διάλογο για τις αλλαγές στο Λύκειο ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τα ακόλουθα:
· Η επεξεργασία συγκεκριμένων προτάσεων τόσο για το Νέο Λύκειο, όσο και για το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα γίνει μέσα από τη λειτουργία του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, όπως αυτό προβλέπεται από το Π.Δ. 127 του 2003. Ιδίως μάλιστα από το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που λειτουργεί στο πλαίσιο, αλλά και σε αμφίδρομη σχέση με το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.
· Ειδική ομάδα να μελετήσει τα πιο ενδιαφέροντα συστήματα σε διεθνές επίπεδο και να υποβάλει τόσο στο Συμβούλιο, όσο και την Πολιτική Επιτροπή σχετική έκθεση.
· Ομάδα εργασίας να αντλήσει -αξιοποιώντας και το διαδίκτυο- τις απόψεις ολόκληρης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, ολόκληρης της κοινωνίας.
· Η Ν.Δ. προσέρχεται στο διάλογο και με δικές της προτάσεις, ορίζοντας βουλευτή εκπρόσωπό της, τόσο στην πενταμελή Πολιτική Επιτροπή, όσο και στο Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως το νέο σύστημα θα πρέπει
- που ελευθερώνει τα παιδιά από τη μεγάλη πίεση που δέχονται στη διάρκεια του Λυκείου.
- να εγγυάται στοιχειώδη ασφάλεια.
- να απαλλάσσει την ελληνική οικογένεια από τα τεράστια βάρη της Παραπαιδείας.
- να είναι αξιόπιστο, δίκαιο, αντικειμενικό.
- να δίνει ευρύτερες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες σε όλους.
Ο Πρωθυπουργός μίλησε για ένα Ποιοτικό και Αυτόνομο Λύκειο:..
- που να απαντά στις προσδοκίες των μαθητών.
- Που να είναι απαλλαγμένο από τις νοοτροπίες της αποστήθισης.
- Που ναμαθαίνει το μαθητή «πώς να μαθαίνει».
- που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ικανότητα του μαθητή να αναλύει και να συνθέτει.
- Που να δίνει τη δυνατότητα ευρύτερης μόρφωσης στα σύγχρονα θέματα της κοινωνικής και πολιτιστικής πραγματικότητας.
- Που να ενημερώνει με πληρότητα τα παιδιά για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό.
πατήστε εδώ για να δείτε τι απάντησε ο ΓΑΠ, που για άλλη μια φορά γενίκευσε χωρίς να είναι συγκεκριμένος σε τίποτε